
Míg fekszem kiterítve
MÍG FEKSZEM KITERÍTVE
William Faulkner: Míg fekszem kiterítve c. regénye alapján írta: Vecsei H. Miklós
SZTALKER CSOPORT előadás
mehr
MÍG FEKSZEM KITERÍTVE
William Faulkner: Míg fekszem kiterítve c. regénye alapján írta: Vecsei H. Miklós
SZTALKER CSOPORT előadás
mehr
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: 2018. August 8. Mittwoch, 20:30
A Sztalker Csoport első független előadása, William Faulkner regénye alapján. …sokan, sokfelől a kapaszkodásról, botladozó történet az újrakezdésről, tisztelettel „üvöltés” a mából, arról az utolsó találkozásról, a halálról, búcsúzás tőle akitől, amitől lettünk, ahonnan jöttünk, amiért kell: „amíg élsz, hiszen majd eljön a hallgatás ideje.” Mára elsőbbséget élvez a hatás minden formája a gondolattal és az érzelemmel szemben. A Y-Z generációk idegrendszeri érzékenysége újtipusú. Ez a fajta változás egyre érzékelhetőbb. Az ingerküszöb növekszik. Az agyunk több információt, a szívünk kevesebb érzelmet, a lelkünk folyamatos provokálást igényel. Határainkat feszegetjük, igényeljük, hogy állandóan “történjen valami”. Zsebünkben van a világ – nem létezik ismeretlen, felfedezhetetlen. A titok a rácsodálkozás öröme lassan elmúlik, minden kérdés fel van téve és meg van válaszolva. A valóságot fogadjuk el, mindazt ami az agyunkra, értelmünkre hat. A világot próbáljuk befogadni és élvezni – magát az embert elfelejtetjük kutatni, azt az érthetetlen és láthatatlan összetevőt amitől érzünk, azt amitől emberek vagyunk. Ez a fajta ismeretlen a szakralitás eltünőben van. Ezek a folyamatok tükröződnek a színházban is, ott ahol a legalkalmasabb és
legfontosabb cél: az ember kutatása. A Csoport első közös – még egyetemi produkciója – az Athéni Timon, ennek a kultúrának akart úgymond megfelelni. Azzal kísérleteztünk, hogyan lehet az agylélekben rövidzárlatot okozni, tehát egy végletekig kifeszített hatássorozattal üressé tenni az embert. Görbe tükröt próbáltunk tartani a haladni-vágyásnak, a jövőnek, magunknak, hogy felismerjük: a pénz- és a lightkultúra dimenziójában, az eladhatóság és fogyasztás kultúrájában mi lettünk a súlytalan “popcorn-generáció.” Faulkner regényének segítségével szeretnénk folytatni a látványcivilizáció ezirányú kutatását és megértését. Úgy érezzük, hogy ez a legalkalmasabb anyag arra, hogy a mi generációnk nyelvén érzékeltethessük a racionalitás és az irracionalitás egyensúlyvesztésének veszélyességét, azaz a tudatosság elhatalmasodását az érzékek szintjén. Hogy mondanivalónk, de méginkább kérdéseink célba érjenek, egy ikont, egy olyan szócsövet keresünk, amin keresztül másképp hangzanak mondataink, egy új stílust szeretnénk megrajzolni, vagy pusztán egy “trendi” gondolatot: a fogyasztható szakralitást. „A léghiány, amely a jelen színházát fojtogatja, pontosan ez: a szakrális közeg eltűnése. Szakrális, vallásos közegben ugyanis nincs szükségünk a valóság betű szerinti utánzására, de az abszurd dráma függetlenített színpadára se, hogy egy emberi eseményt fölidézzünk, és ugyanakkor tökéletesen itt és most éljünk át – a nézőtéren és a színpadon.” Pilinszky János
William Faulkner Míg fekszem kiterítve című, 1930-as megjelenésű kisregényében nem a történet vagy a drámai helyzet a jelentős, hanem költészetében, szürreális világában tud mai lenni és zsigerileg hatni. A darab a felnőtté válás folyamatát, valamint egy közösség megszületését meséli el egy ismeretlen világban. Fiatal férfitestvérek veszítik el édesanyjukat, otthonukat, hitüket. Elfelejtenek beszélni, érezni, életben maradni. Az ő útjuk, az ő keresésük története rajzolódik ki szövegfoszlányokból, képekből, hangokból. Hogy hogyan tanulnak meg kommunikálni, emberként együtt élni, egyedül lerázni a múltat, megrajzolni a jövőt, összerakni a jelent.
“Nem tudom mi az a gyötrődés. Nem tudom gyötrődök-e vagy nem. Hogy tudok-e vagy nem. Nem tudom, hogy próbáltam-e vagy nem. Úgy érzem magam, mint nedves mag a vak világban, a forró vad földben.” William Faulkner
Szereplők:
Bordás Roland
Böröndi Bence
Dóra Béla
Ertl Zsombor e.h.
Gyöngyösi Zoltán
Herczeg Péter
Kovács Tamás
Lestyán Attila
Mészáros Martin
Nagy Balázs
Patkós Márton
Reider Péter e.h.
Szabó Sebestyén László
Látvány: Vecsei Kinga Réta
Díszlet: Sufni
Zene: Kovács Adrián
Koreográfus: Berecz István
Rendező: Ifj. Vidnyánszky Attila
A történet a nyomorúságos sorsú, de páratlanul nemes szívű csavargó és egy utcára kitett, árva gyermek találkozásáról szól. A gyermeket, azaz a kölyköt a csavargó saját fiaként neveli fel, ám a két különböző ember közös élete korántsem konfliktusmentes – rengeteg vicces, csacska helyzetet szül.
2021. augusztus 20-án nyílt meg az érdeklődők előtt a Budavári Palotában újjászületett Szent István-terem. Az államalapító Szent István királyunkról elnevezett helyiség a Budavári Palota a századforduló magyar iparművészetének csúcsteljesítménye volt. Az 1900-as párizsi világkiállításon nagydíjat nyert terem Hauszmann Alajos tervei alapján készült el, kialakításában a kor legjobb magyar művészei és iparosai vettek részt.
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.
Egyedülálló cirkuszi élmény vár rád, ahol a manézs igazi vízi komplexummá alakul! Látványos produkciók, élő swingzene és egy igazi időutazás…
13 év után, majdnem végzetes buszbalesete óta először tér vissza a kaliforniai The Ghost Inside Budapestre, hogy forró hangulatú klubkoncertet…
vígjáték 2 részben