Tiszta Barokk
Boldoczki Gábor és a Cappella Gabetta A Zeneakadémia saját szervezésű programja
Rameau: Les Indes galantes (A gáláns indiák) – Ouverture, Menuet I & II, Rigaudon I & II, Tambourin I & II, Air des Sauvages I & II
Leclair: C-dúr oboaverseny, op. 7/3 (Boldoczki Gábor trombitaátirata)
Mondonville: 4. (C-dúr) szimfonikus szonáta, op. 3/4
Couperin: 2. (D-dúr) királyi concerto – 1. Prélude (Boldoczki Gábor átirata trombitára és zenekarra)
Couperin: 3. (A-dúr) királyi concerto – 6. Muzette (Boldoczki Gábor átirata trombitára és zenekarra)
Rameau: Les Boréades (Boreász leszármazottjai) – Contredanses très vive (Boldoczki Gábor átirata trombitára és zenekarra)
SZÜNET
Leclair: Scylla et Glaucus - Ouverture, Sarabande, Air Gracieux, Gigue
Corrette: 25. (g-moll) komikus concerto („Les sauvages et La Furstemberg”)
Blavet: a-moll fuvolaverseny (Boldoczki Gábor átirata trombitára és zenekarra)
Boldoczki Gábor (trombita, szárnykürt), Andrés Gabetta (hegedű)
Cappella Gabetta (művészeti vezető: Andrés Gabetta, koncertmester: Vadym Makarenko)
A múlt század utolsó negyedében éles határvonal volt a barokk zenét modern hangszereken és -felfogásban, illetve korhű instrumentumokon és a letűnt korok előadói gyakorlatát figyelembe véve játszó muzsikusok között. Mára azonban ez a fal leomlani látszik, amelynek eredményeként izgalmas együttműködések alakulnak ki, mint például a „régizene” világából érkező Capella Gabetta és a hagyományos közegben mozgó trombitaművész, Boldoczki Gábor kollaborációja. Míg az Andrés Gabetta által vezetett zenekar barokk hangszereket használ, addig Boldoczki modern trombitán, illetve egy, kifejezetten ehhez az együttműködéshez kifejlesztett, rendkívül lágy és éneklő hangú négybillentyűs szárnykürtön játszik. A barokk Franciaországba kalauzoló műsoruk részben eredeti kompozíciókból, részben kifejezetten erre az alkalomra áthangszerelt darabokból áll.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont