Karinthy Frigyes, Utazás a koponyám körül című kisregényének színpadi adaptációját láthatják az érdeklődők. Karinthy műve minden idők egyik legjobb betegségmemoárja, és világirodalmi szempontból is egyedülálló alkotás. Szívszorító nyomozás a „nagy diagnózis” után. Egészségből a betegségbe – ez minden ember rémálma, és élete második felének szinte elkerülhetetlen nagy változása. A mű máig jelentős irodalmi és emberi értékkel bír, hiszen Karinthy elemi kíváncsisággal fordul a világ titkai felé. Kutatja önmagát, az orvostudomány, a tudomány jellemzőit, megszállottan, mégis némi öniróniával áthatva. Hisz a tudomány erejében, megváltó, emberi életeken átívelő hatalmában. Karinthy racionalista stílusa, örökös önreflexiója és érzékenysége a paródia iránt teszi mélységesen átélhetővé és szórakoztatóvá a műveit. A humor az élet elemi része Karinthynál, ebből a perspektívából elemez mindent.
„Ha szigorúan vesszük, és elkezdek kutatni az agyamban a múlt eseményei körül, akkor azt gondolom, hogy én Karinthy miatt lettem színész. Mert azokkal a bizonyos általános iskolás színdarabokkal; Röhög az egész osztály, Tanítom a kisfiamat, Magyarázom a bizonyítványomat stb., mindig megnyertem a városi Ki mit tud versenyeket, pontosabban a városi Úttörő Kulturális Seregszemléket. Tíz és tizennégy éves korom közt ajkai suhancként, – aki egyébként a közeli dombra járt ugrabugrálni, és a mellette lévő erdőbe, a patak mellé szalonnát sütni – a színház világa valahogy már megérintett, és ezeken a darabokon keresztül a nevetés, a nevettetés mámorával együtt a színpad is beszippantott. Bár nem mondtam folyamatosan Karinthy műveket, de mind a mai napig maximálisan meghatározó szerepe volt abban az írónak, hogy színész lettem, színésszé válhattam.” – Scherer Péter
Játsszák:
Karinthy Frigyes: SCHERER PÉTER
énekesnő, Böhm Aranka: Parti Nóra/Kőszegi Mária
zongorista/Olivecrona: Marton Róbert
rendező: Scherer Péter