Párniczky Quartet: Bartók Electrified
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. május 23. szerda, 20:00
Közreműködik:
Párniczky András - gitár
Bede Péter - szaxofon, tárogató
Hock Ernő - nagybőgő
Baló István - dob
Bartók roppant eredeti, és a népzenéhez különböző áttételekkel kötődő zenei nyelvezete inspirálóan hatott a modern jazz számos képviselőjére. A jazzgitáros Párniczky András ét éve elindított, de voltaképpen az elmúlt egy évben kikristályosodott Bartók-projektje tehát egyáltalán nem előzmények nélküli. Mégis sok szempontból máshonnan közelít e korszakokon és zenekultúrákon átívelő univerzális zeneszerző életművéhez. Nemcsak abban, hogy e combóban lényegében a gitár az egyedüli harmóniahangszer és a szólamokat a különböző hangszerek hivatottak megszólaltatni, hanem abban is, hogy – miután 2015-ben lejárt a Bartók-művekre érvényes jogkorlátozás, elődeinél sokkalta bátrabban és kreatívabban nyúlt bele a kompozíciókba. Úgy lazított a Bartók iránti feltétlen tisztelet béklyóján, hogy egyúttal a saját vízióit is megvalósította.
„Bartók büszke, tiszta, kompromisszummentes jellem volt, akiben egyszerre volt jelen egy késő romantikus, érzelmes zeneszerző és egy hihetetlen szikár népzenész, aki egy sebész precizitásával alkot” – mutatott rá Párniczky, miközben a közbeszédben ma is – hetvenkét évvel a halála után! – kortársnak titulált Bartók egyike volt az utolsó zeneszerzőknek, akik az elektronikai lehetőségekkel még semmilyen szinten nem éltek. Azért is adta Párniczky projektjének a Bartók Electrified nevet, mert évek óta foglalkoztatta a gondolat, hogy vajon ezek az általa eredeti formájukban is nagyon szeretett művek hogyan szólalnának meg elektromos hangszereken.
Alapvetően Bartók rövid darabjai közül válogatott: egyeseket lényegében egy az egyben átültetett a jazz nyelvezetére, másokhoz erőteljesen hozzányúlt, nota bene inspirációs forrásként használta őket. Törekedett rá, hogy a bartóki gondolat és az improvizáció minden alkalommal egyensúlyba kerüljön, mégha a jazzes rögtönzés e kompozíciókban nem feltétlenül úgy történik, ahogy mondjuk a standardekben. Többször előfordult, hogy Bartók témáihoz improvizációs köröket kellett írnia, de akad olyan darab is, ahol még ilyen körök sincsenek, ahol társaival lényegében szabadzenét játszik.
Jávorszky Béla Szilárd kísérőszövegéből
Kérjük Önöket, hogy az Opus Jazz Clubba
váltott jegy mellé ne felejtsenek el asztalt foglalni!
Ülőhely csak asztalfoglalás esetén garantálható.
Asztalt jeggyel, internetes jegyváltás esetén utalványazonosítóval rendelkező vendégeinknek tudunk foglalni. Telefon +36 1 216 7894
Az asztalfoglalásokat legkésőbb 20 óráig tudjuk fenntartani!
Közvetlenül koncertkezdés előtt történő jegyvásárlásnál vendégeink a meglévő asztalokat érkezési sorrendben foglalhatják el.
Az előadás középpontjában két fiú története áll, egyikük szegénységben él, míg a másik a trón várományosa. Amikor sorsuk egy véletlen folytán összefonódik és helyet cserélnek, mindkettejük élete gyökeresen megváltozik.
Fergeteges családi musical a Budapesti Operettszínházban Varró Dániel és Teslár Ákos sziporkázóan szellemes szövegével és Presser Gábor varázslatos zenéjével: a Túl a Maszat-hegyen magával ragadja a kicsiket és a nagyokat egyaránt!
A Modern Art Orchestra (MAO) kétrészes koncertjén a hangsúly a karácsonyi ünnepkörre és a hitélményt általában megragadó zenékre esik. Az…
2025-ben is lélegzetelállító előadások a Szegedi Szabadtérin! A cigánybáró ;az Ezeregy éjszaka , a Rebecca és A 3 testőr érkezik…
Ünnepi hangulatú, nagyszabású Karácsonyi koncertshow-val várunk titeket 2024.12.28-án a Főnix Arénában, ahol a 80-as évek egyik legnagyobb világsztárja mellett hazánk…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!