A koncert „keretes szerkezetű”', mint némely költemények. A műsor elején és végén egy-egy nagyon jól ismert, nagyon népszerű mű hangzik fel. Az első az amerikai Aaron Copland (1900-1990) 1942-es keltezésű háborús-hazafias mozgósító darabja, a humanista Fanfare for the Common Man (Az egyszerű ember fanfárja) - a 20. századi zene egyik legnépszerűbb alkotása. A záró szám pedig az angol Gustav Holst (1874-1934) Bolygók című sorozatának Mars, Vénusz és Jupiter tétele. Érdekesség, hogy a koncerten szintén elhangzó Plútó tétel nem Holst zenéje: Clive Driskill-Smith és Joseph Gramley felkérése nyomán Stephen Eddins (1954) írta meg, ily módon ezt a zenét a két muzsikus pótlólag, kiegészítésként illeszti Holst sorozatába. Eredetileg mind a Copland-, mind a Holst-alkotás zenekari kompozíció - pontosabban Copland fanárja eredetileg rézfúvók és ütők együttesére íródott, Saint-Saëns pedig két zongorára és kamaraegyüttesre hangszerelte Az állatok farsangja tételeit. .
Az 1978-ban született Clive Driskill-Smith angol orgonista. Etonban és a Winchester College-ban tanult, majd az oxfordi Christ Church másodorgonistája lett. Részt vesz a Christ Church Kórusának koncertjein, lemezfelvételein és turnéin. Az Organized Rhythm nem a mai hangverseny címe, hanem Clive Driskill-Smith és az 1970-ben született amerikai ütőhangszeres művész, Joseph Gramley állandó duójának neve. Joseph Gramley szólistaként, tanárként és zeneszerzőként is tevékeny, az Organized Rhythm mellett tagja még a Silk Road Ensemble elnevezésű együttesnek is.
Műsor:
Copland: Fanfare for the Common Man
Susman: Haskalah
Copland: Hoe-Down
Cochereau: Bolero Charles Racquet témájára
Saint-Saëns: Az állatok farsangja - Bevezetés; Az oroszlán királyi indulója; Akvárium; Fosszíliák
Holst: A bolygók, op. 32 - Mars, Vénusz, Jupiter