Schubert: e-moll fúga (D. 952)
Dejan Lazic, José Gallardo (zongora)
Mendelssohn: Esz-dúr oktett, op. 20
Shlomo Mintz (hegedű), Razvan Popovici (brácsa), Mon-Puo Lee (cselló), a Fesztiválakadémia növendékei
BOULEZ Messagesquisse A Fesztivál Akadémia növendékei
Vezényel: David Geringas
Barokk ária
Kovács Ágnes (szoprán), Jonathan Cohen (csembaló), Davidovics Igor (lant)
Leclair: g-moll hegedűverseny, op. 10/6
Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű), Dmitry Smirnov (brácsa),
Kokas Dóra (cselló), Szilágyi Attila (nagybőgő), Jonathan Cohen (csembaló), Davidovics Igor (lant)
Francia barokk szerzők művei foglalják keretbe az idei Fesztivál Akadémiát. Jean-Marie Leclair Rebel – és nem mellesleg Rameau – a kortársaként tevékenykedett Párizsban, művei a Napkirály udvarának pompáját idézik. Könnyed eleganciájú g-moll hegedűversenyében a házigazdák és a fesztivál állandó művészei búcsúznak a közönségtől, előtte azonban szinte minden zenetörténeti korszakot felidéznek. Míg Schubert négykezes fúgáját néhány hónappal halála előtt – a heiligenkreuzi orgonához tett kirándulásra – írta, addig Mendelssohn dupla vonósnégyesre írott oktettje rendkívül korai kompozíció: a szerző tizenhat éves volt, amikor komponálta. A könnyed hangulatú zárókoncert magját Pierre Boulez Messagesquissecímű műve jelenti, melyet eredetileg hét csellóra komponált az 1977-es La Rochelle gordonkaversenyre. A darab a megrendelő, Paul Sacher nevének betűiből képzett zenei kód leleményes kidolgozása.