Dvořák
Waldesruhe, op. 68, no. 5
Kokas Dóra (cselló)
Jose Gallardo (zongora)
Beethoven – Tolsztoj
A-dúr hegedű-zongora szonáta (“Kreutzer”), op. 47
Hagai Shaham (hegedű)
Jose Gallardo (zongora)
Felolvas: Vecsei H. Miklós (színművész)
szünet
Brahms
3. d-moll szonáta, op. 108.
Kelemen Barnabás (hegedű)
Balázs János (zongora)
Schulhoff
Hot-Sonata for Alto Saxophone and Piano
Szergej Nakariakov (trombita)
Maria Meerovich (zongora)
Dvořák
G-dúr vonósötös, op. 77
Jonian Ilias Kadesha (hegedű)
G. Horváth László (hegedű)
Razvan Popovic (brácsa)
Vashti Mimosa Hunter (cselló)
Knut Erik Sundquist (nagybőgő)
Fehér Ilona, a legendás hegedűtanár, a Fesztivál Akadémia Budapest egyik hegedűversenyének névadója a Zeneakadémián tanult Hubay Jenőnél, majd a két háború között jelentős szólistakarriert futott be. A II. világháború megpróbáltatásai után Izraelbe emigrált, ahol kezdetben ismét szólistaként működött, később tanítani kezdett. Olyan művészek kerültek ki a kezei alól, mint Pinchas Zukerman, Shlomo Mintz, vagy utolsó növendékeinek egyike, Hagai Shaham, akinek tolmácsolásában ezúttal Beethoven „Kreutzer”-szonátája szólal meg a nagyszerű argentin zongoraművész, José Gallardo közreműködésével. A zenemű ihlette Tolsztoj A Kreutzer-szonáta című regényét, melyből Vecsei H. Miklós színművész olvas fel. A szonáta előtt, illetve után – a koncert második félidejében – cseh zeneszerzők művei hangoznak el. Dvořák éteri szépségű cselló-zongora duóját („Erdei béke”) Kokas Dóra és José Gallardo, Brahms hegedű-szonátáját Kelemen Barnabás és Balázs János előadásában hallhatjuk. Erwin Schulhoff 1930-ban, alt szaxofonra és zongorára komponált művét a jazz, a dadista és az atonális zene inspirálta, mely ezúttal Szergej Nakariakov és Maria Meerovich előadásában szólal meg. A koncert záró száma a Dvořák-életmű legnagyobb szabású kamaraműveinek egyike, az 1875-ös G-dúr vonósötös lesz a Vilde Frang vezette „su-pergroup” tolmácsolásában.