A japán dirigens Beethoven-tolmácsolásai ma is élénken élnek azok emlékezetében, akik részesei lehettek az általa vezényelt hangversenyeknek; a hazájában és Európában egyaránt rendkívül foglalkoztatott művész ezúttal két esz-dúr hangnemű művet vezényel. Beethoven utolsó zongoraversenye „reklám céllal” kapta a „császári” jelzőt az egyik leleményes kottakiadótól, utalva a kompozíció nemességére és arra a zenei nagyságra, amely áthatja minden egyes ütemét. A szólista kivételes képességű tehetség, 1989-ben született, édesapja japán, édesanyja magyar származású, hatéves korában Magyarországra költözött, ahol öt év alatt hét országos versenyen 16 díjat nyert, Master of Musical Arts diplomáját 2014-ben szerezte meg a Tokyo College of Music-on; Kaneku Miyuji azt vallja, játékára Kocsis Zoltán hatott döntően. A zongoraverseny párdarabjaként elhangzó, szintén nagyszabású és a műfaj történetében forradalmi újításokat hozó kompozíció a híres történet szerint Napóleon tiszteletére íródott, de amikor a konzul saját kezűleg koronázta császárrá magát, Beethoven dühében megsemmisítette az ajánlást a címlapon.
Kobayashi Ken-Ichiro karmester
Beethoven: V. Zongoraverseny Esz-dúr “Emperor”, op. 73
Beethoven: III. szimfónia Esz-dúr “Eroica”, op. 55
Miyuji Kaneko zongora
Nemzeti Filharmonikus Zenekar