Az indiai Kalaripayattu-t tekintik a legősibb harcművészetnek. Ez a tradíció dél-India nagy részén évezredek óta mélyen beágyazódott az emberek társadalmi és vallási életébe. A kalaripayattu-t a kalari-ban (jelentése: harctér, edzőterem) gyakorolják, ami legtöbbször a település orvosi rendelőjeként is szolgál. A Gurukkal (kalari vezetője) mester, orvos és filozófus is egyben, a kalari pedig a test szellemi és fizikális jólétének temploma.
A Kalaripayattu-nak 5 szisztematikus lépcsője van:
1. Meythari
2. Kolthari
3. Anghathari
4. Verumkai
5. Marma Chikilsa
A szakaszok befejezése után a diák elsajátítja a technikai gyakorlatokat, különböző fa- és fémfegyverek használatát, szabad kezes harcot, megtanulja a test vitális pontjait (marma), és a különböző kezelési módokat a sérülésekre. A Kalaripayattu kifejlesztett egy - az Ayurvedán alapuló- tudományos masszázsterápiát is.
A szekvenciák és a testtartás szigorú rendszere miatt a tanítványok hajlékonyságot, egyensúlyt, állóképességet szereznek, ezeken felül elsajátítják az agykontroll bizonyos elemeit is. A Kalaripayattu mozgásvilága az állatok pozíciójára és mozgására épül, képzőművészeti szekvenciák elegáns formájával kiegészülve.
Hariprasad Bonsalay egy dél-indiai, keralai tradicionális, jógikus és harcos családból származik. Nagyapja Sri E.P. Vasudevan Gurukkal irányítása alatt nőtt fel, aki a legidősebb kalari Mester, és akinek kalari-jában már sok neves ember megfordult a világ összes pontjáról (C.V.N Kalari Kaduthuruthy 1959 óta, ma már E.P.V Kalariként ismert). Természetgyógyász és Jóga diplomáját a Mahatma Ghandi egyetemen szerezte, majd mélyebb tudományos kutatásokat végzett, és megírta master tézisét a Kalaripayattu-ról. Mély alázattal követi a családi tradíciót, mint kalari Mester és folytatja az utazást a tradicionális indiai gyógymódok területén is. Fontos szerepe van ennek az ősi harcművészetnek a hiteles megőrzésében.
Vásárhelyi Ritának mindig is szenvedélye volt a tánc és a mozdulatművészet. Kortárs tánctechnikákat és Bharata Natyam klasszikus indiai táncot tanult, mielőtt 2006-ban Chennai-ban jelentkezett kalaripayattu órákra. Rögtön lenyűgözte annak tisztasága és eleganciája. Ahogy egyre magasabb szintre jutott, úgy érezte közelebb kell kerülnie a gyökerekhez és az edzéseket Keralában folytatta, Sri E.P.Vasudevan Gurukkal figyelme alatt. Mesterei és kitaró munkája segítette abban, hogy az összes szintet elsajátítsa és megtanulja a gyakorlatban is alkalmazni. A táncos-koreográfus Chandralekha kortárs felfedezései inspirálták abban, hogy kísérleti munkába kezdjen, és a táncban megtalálja testének a saját nyelvezetét.
Az indiai-kortárstánc fúziót a Kala Amrita Társulat mutatja be, Hariprasad Bonsalay közreműködésével. A történet az észak- Malabár balladáinak (Vadakkan Pattukal) egyikét dolgozza fel. Az előadás címe: Unnivarcha , ami a női képességek szimbóluma. A darab a női és férfi energiák harcára, harmónia keresésére épül. A 4 táncos( 2 férfi, 2 nő) a számmisztika 4es számát jelöli, ami a tökéletességet, erőt, bölcsességet jelenti. A női szerepek a legfontosabb női karaktereket fogják megjeleníteni. Unniyarcha harcosnő nemcsak a fegyverek használatában volt jártas, a nőket is megvédte az őket fenyegető rivális kommunák férfiaitól. A darab bemutatja a nőiesség sokrétű jelentőségét Indiában, sajátos módon ábrázolja a női képesség határait. A koreográfia a modern és klasszikus elemek mellett a jóga és a kalaripayattu mozgásvilágából is merítkezik.