Ezt követően korunk egyik vezető zeneszerzője, Csemiczky Miklós 2017-ben bemutatott hegedűversenyét hallhatják Kokas Katalin szólójával.
A koncert utolsó számaként felcsendülő Mendelssohn-mű kétségkívül a szerző egyik legjelentősebb egyházzenei kompozíciója. A darab Aquinoi Szent Tamás Festum Sollemnitas Sanctissimi Corporis et Sanguinis Christi című, Úrnapi szövegének egy részletét, a Lauda Siont veszi alapul. Az est karmestere, Vashegyi György így ír a darabról: „A záró Lauda Sion – mely számomra a 19. századi katolikus miszticizmus egyik legszebb kompozíciója – ugyanakkor mindezen megelőző stílusok összegzése, s egyben határozott továbblépés is a (nem csak német) nagyromantika felé: hangvétele egyértelműen előrevetíti Brahms, Bruckner, Wagner és Liszt zenéjét, ugyanakkor Verdi Requiemjét is. Remélem, hallgatóink is egyetértenek majd velem abban, hogy e harminc perc hosszúságú remekmű önmagában méltón képvisel mindent, ami Mendelssohn művészetében csodálatra méltó és felemelő.”
Műsor:
Haydn: 46. H-dúr szimfónia
Csemiczky: Hegedűverseny
Mendelssohn: Lauda Sion Salvatorem op.73.
Közreműködik:
Szutrély Katalin - szoprán
Balogh Eszter - alt
Komáromi Márton - tenor
Najbauer Lóránt - basszus
Kokas Katalin – hegedű
Purcell Kórus
Vezényel: Vashegyi György