“Ki helyezné a személyes érdekeit a bolygó megmentése elé? Ki akarna Donald Trump lenni Greta Thunberg helyett?”
Jérôme Bel, a színházi és táncos szcéna egyik legmegbecsültebb alkotójaként 2019-ben felszólította a művészvilágot, hogy hagyjanak fel a repüléssel, és a fenntarthatóság eszményét építsék be alkotói gyakorlatukba. Vajon elvárható-e a globális művészeti közegtől, hogy ilyen mértékű változástatást eszközöljenek rutinjaikban és gyakorlataikban? Lehet-e célt érni módszereink finomhangolásával vagy radikálisan újra kell gondolnunk és építenünk, amit a művészeti gyakorlatról gondolunk?Megengedhet-e magának egy pályakezdő alkotó olyan gesztusokat, mint a világ egyik legelismertebb koreográfusa? Mi a művészet szerepe a fenntarthatóságban? A fenntarthatóságra szabadságunkat korlátozó nyomásként vagy erőforrásként tekintünk? Válhatunk-e mind Greta Thunberggé?
Egy biztos, Jérôme Bel kijelentése felbolygatta az egész művészvilágot. Rávilágított, hogy mennyire megosztottak is vagyunk ebben a kérdésben. A Trafó részvételi színházi műhelye, a Gondolat Generátor Jérôme Bel, Udvaros Dorottya és Ördög Tamás Jérôme Bel című előadásához kapcsolódóan, trafós művészekkel közösen gondolkodva egy vitaszínház előadáson belül boncolgatja a felmerülő kérdéseket és kísérletet tesz saját felelősségünk megvitatására a témával kapcsolatban.
Játsszák: Kovács Domokos, Tóth Laura
Szakmai konzulens: Gébert Judit ökológiai közgazdász, filozófus, az ELTE Társadalomtudományi Karának oktatója
Hang designer: Csiki Áron
Rendezők és moderátorok: Kocsonya Zsófi, Szepes Anna
A program a STAGES - Sustainable theatre? projekt részeként valósul meg, amit Katie Mitchell, Jérôme Bel és a Théâtre Vidy-Lausanne hozott létre a Lausanne-i Egyetem fenntarthatóságról szóló szakmai központjával együttműködésben.