
Frankofón Filmnapok: Egy ember meghalt (Un homme est mort)
Brest, 1950. A munkások jobb munkakörülményeket követelnek, de az egyik tüntetésen elmérgesedik a helyzet: egy társuk elesik. A városba érkező filmrendező megörökíti az eseményeket.
Brest, 1950. A munkások jobb munkakörülményeket követelnek, de az egyik tüntetésen elmérgesedik a helyzet: egy társuk elesik. A városba érkező filmrendező megörökíti az eseményeket.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Sunday, 01 March 2020 5:00PM
EGY EMBER MEGHALT
R.: Olivier Cossu | Francia animációs film, 2018, 66’ | Francia nyelven, magyar és angol felirattal
Brest, 1950. A világháborúban szétbombázott breton város újjáépül. A munkások a munkakörülmények javítását követelik. Az egyik tüntetésen a helyzet elmérgesedik, és Edouard Mazé golyót kap a fejébe. A szakszervezetek egy filmrendezőhöz fordulnak, hogy örökítse meg az eseményeket.
„A film eléri a kívánt hatást: mintha egy különös, animációba bújtatott dokumentumfilmet néznénk. Szokatlan, figyelemfelkeltő műfaji keresztezés.” Cahier critique, Annecyi Nemzetközi Animációs Filmfesztivál"
Un homme est mort
R.: Olivier Cossu | Animation, 2018, 66’ | Pays : France | Langue: Français sous-titres Hongrois et Anglais
Brest 1950. La ville est en pleine reconstruction après les bombardements de la guerre. Lors d’une manifestation revendiquant de meilleures conditions salariales, la situation avec les forces de l’ordre dégénère et le jeune ouvrier Edouard Mazé est abattu d’une balle en pleine tête. René Vautier, cinéaste militant, vient alors filmer la situation des ouvriers avec la collaboration, pas toujours aisée, de P’tit Zef et Désiré, les amis d’enfance d’Edouard.
« Le film réussit son pari : on le regarde étrangement comme un documentaire, mais sous l’habillage d’un film d’animation. Une sorte d’hybride atypique ! » Cahier critique, Festival d’animation d’Annecy
2021. augusztus 20-án nyílt meg az érdeklődők előtt a Budavári Palotában újjászületett Szent István-terem. Az államalapító Szent István királyunkról elnevezett helyiség a Budavári Palota a századforduló magyar iparművészetének csúcsteljesítménye volt. Az 1900-as párizsi világkiállításon nagydíjat nyert terem Hauszmann Alajos tervei alapján készült el, kialakításában a kor legjobb magyar művészei és iparosai vettek részt.
Pintér Béla szürreális víziója a világról. Pontosabban annak csak egy szeletéről, az emberi kapcsolatokról.
A székely kapu az ősi erő, a hit, a remény, az Istenhez való tartozás jelképe, kommunikációs csatorna ég és föld között. Három oszlopa a test, a lélek és a szellem egységére utal, faragásai védelmi, kegyelmi és áldást adó szimbólumok.
Több mint 150 éve hódítja meg a közönséget mindenhol a világon ez a francia féltékenységi bohózat, amit a Nemzetibe időről…
Olaszországi kirándulást ígér a MÁV Zenekar hangversenye. Az est szólistája a Kossuth-, Bartók-Pásztory és Prima díjas Baráti Kristóf. Vezényel az…
„Egy mindenkiért – mindenki egyért!” - ki ne ismerné Athos, Porthos, Aramis és az ifjú D’Artagnan történetét? A muskétások kalandjai…