Fellélegzés #2 – Williams, Schumann
Műsor
Williams: On Wenlock Edge
Kolonits Klára (szoprán); Palojtay János (zongora); Korossy-kvartett: Korossy-Khayll Csongor; Tóth Kristóf
(hegedű); Osztrosits Éva (brácsa); Devich Gergely (cselló)
Schumann: d-moll zongoratrió, op. 63
Kelemen Barnabás (hegedű); Perényi Miklós (cselló); Gulyás Márta (zongora)
A Fesztivál Akadémia Budapest második koncertje valódi különlegességgel indul: a múlt századfordulós angol zene egyik legjelentősebb alakjának, Ralph Vaughan Williamsnek (1872–1958) On Wenlock Edge című dalciklusa szólal meg Kolonits Klára, Palojtay János és a fiatal Korossy-kvartett előadásában. A hat dal a korszak egyik legnépszerűbb versciklusából, Alfred Edward Housman (1859–1936) A Shropshire Lad című gyűjteményéből származik, a zene pedig hűen tükrözi Vaughan Williams stílusának sokszínűségét: az angol népdalok egyszerűsége, Brahms sűrű harmóniavilága és a korabeli francia zene hangszíngazdagsága egyaránt jellemző a kompozícióra. Schumann 1847-ben komponált F-dúr zongoratriója hasonlóképpen sokszínű darab: a nyitótétel a Liederkreis című dalciklus egyik dalából idéz, az éteri lassú tétel és a tüneményes scherzo kánonokat rejt magában, a zárótétel pedig intenzív dialógus a három szereplő, ezúttal két Kossuth-díjas művész, Kelemen
Barnabás és Perényi Miklós, valamint a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjével kitüntetett Gulyás Márta között.
A járványügyi helyzetre való tekintettel, közönségünk biztonsága érdekében a koncertre szóló jegyek számát korlátoztuk, hogy az ülőhelyek között meglegyen a megfelelő távolság.