A mai estén négy kivételes művész alkotásai teremtik meg az érzelmes atmoszférát.
Fekete Gyula Cupido-szimfóniája a romantika, szenvedély és líra kifinomult harmóniájával indul, mély érzelmeket és gazdag hangzást ötvözve. A zeneszerző ezzel egy különleges zenei utazásra invitálja a hallgatót.
Ezután Nino Rota Rómeó és Júliájának varázslatos világába merülhetünk. Rota Franco Zeffirelli 1968-as azonos című filmjéhez írta a művet. Összhangban azzal a shakespeare-i gondolattal, hogy a zene a szerelem tápláléka, Rota olyan muzsikát komponált, amelynek középpontjában a szerelem áll. Zeffirelli általános elképzeléseinek megfelelően a zeneszerző is kiemelt figyelmet fordított a korhűségre, ami a hangszerelésben és a zenei stílusban nyilvánult meg. A híres szerelmi téma egyszerre idézi fel az ártatlanságot, az első szerelem érzésének hevességét és gyötrelmeit.
A szünet után Csajkovszkij Rómeó és Júlia nyitányfantáziája hozza el a romantika csúcspontját, lenyűgözően ábrázolva a szenvedélyt és a tragédiát. Csajkovszkij virtuóz módon jeleníti meg a tragédia szenvedélyét és drámáját, a zene tele van érzelmi töltettel és drámai feszültséggel. A kompozícióban megjelennek a karakterek erős érzelmi állapotai, és Csajkovszkij zseniálisan ábrázolja a tragédia fontos pillanatait.
Az est záróakkordjaként Prokofjev Rómeó és Júlia című művéből csendülnek fel részletek. A zeneszerző éles kontrasztokkal és különleges hangzásvilággal festi meg Shakespeare tragédiájának történetét. A műben a diszharmonikus elemek és a karakterek érzelmi konfliktusai különösen hangsúlyosak, tükrözve a 20. század kezdetének zenei avantgárdját. Prokofjev komplex zenei struktúrákat alkalmaz, és a zenekari hangszínek kreatív felhasználásával teremt modern hangzást. A mű a szokatlan ritmusok és hangszerelési megoldások iránti nyitottságát tükrözi, amelyekkel a zeneszerző az akkori idők zenei kísérletességét fejezi ki.