Barokk koncert: Vivaldi, Scarlatti, Händel
Ha a barokk gesztika egyik legnagyobb szakértője, Sigrid T’Hooft neve szerepel a műsoron, a BFZ közönsége 2011 óta tudja: különleges régizenei élményben lesz része.
Ha a barokk gesztika egyik legnagyobb szakértője, Sigrid T’Hooft neve szerepel a műsoron, a BFZ közönsége 2011 óta tudja: különleges régizenei élményben lesz része.
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. január 9. vasárnap, 15:30
Barokk koncert: Vivaldi, Scarlatti, Händel
Program:
Antonio Vivaldi: C-dúr fagottverseny, RV 473
Alessandro Scarlatti: Piango, sospiro e peno – kantáta
Antonio Vivaldi: a-moll versenymű két hegedűre, Op. 3, No. 8, RV 522
Salve Regina, RV 618
Georg Friedrich Händel: Admétosz, Thesszália királya, HWV 22 – „Orride larve… Chiudetevi, miei lumi”
Julius Caesar Egyiptomban, HWV 17 – „Se in fiorito ameno prato”
Antonio Vivaldi: a-moll versenymű két oboára, RV 536
Georg Friedrich Händel: Agrippina, HWV 6 – „Tacerò, purchè fedele”
Rodelinda, a longobárdok királynője, HWV 19 – „Vivi, tiranno!”
Az autentikus megjelenést és mozgást ezúttal a francia kontratenor, Christophe Dumaux mutatja be, akinek a hangja a New York Times kritikusa szerint „fényes, tiszta és erős”, mindemellé ő maga „magas, elegáns és sportos: természetes színpadi jelenség”. Händel operaszerepeit a világ legnagyobb színpadain énekelte már a bécsi Staatsopertől a milánói Scalán át a New York-i Metropolitanig. Az operaáriák – valamint egy szépséges kantáta és egy megható Mária-himnusz – mellett Vivaldi versenyművei is megszólalnak a barokk zene brit szakértője, a Fesztiválzenekar visszatérő karmestere, Jonathan Cohen vezényletével.
Bár nem Vivaldi találta fel a szólóversenymű műfaját és a refrénhez hasonlítható ritornell formát, több száz concertójával ő tette világhírűvé mindkettőt. Háromtételes fagottversenyét kontrasztok és dinamikus párbeszédek jellemzik.
Alessandro Scarlatti inkább a vokális műfajokban alkotott maradandót. Közel hétszáz kantátájának többsége a szerelemről szól. A műsorra tűzött műben expresszív arioso és rövid, töredezett frázisok mutatják be a szenvedélyt és a kétségbeesést.
Vivaldi Op. 3-as versenyműsorozata, a L’Estro Armonico (Harmóniai inspiráció) a 18. század egyik legnagyobb hatású műve, még Bachot is foglalkoztatta. A szerző kései kísérletezéseivel szemben itt hagyományosabb zenét kapunk.
„Üdvöz légy, Úrnőnk, irgalmasságnak asszonya!” – szól a Salve Regina kezdő sora. A hat verset hat tételben feldolgozó mű zenei sóhajoktól indul, majd Jézus altatóján keresztül szeretetteljes, meleg frázisokkal zárul.
Olasz tartózkodása után Händel Londonban telepedett le, ahol 1719-től a Royal Academy of Music zeneigazgatójaként olasz operák bemutatásáért felelt. Az ő feladata volt a neves énekesek, így a kor legnagyobb sztárjai, a kasztrált művészek szerződtetése is. A különleges hangfajt – amelyre a szerzők előszeretettel komponáltak, és amelyen az Admétosz álmoktól gyötört, haldokló címszereplője és az álruhás Kleopátra hatása alá kerülő Caesar is megszólal – ma kontratenor helyettesíti.
A két Händel-blokk között egy még Vivaldi életművében is ritka hangszer-összeállítású versenymű szólal meg. A vonóskarral szemben álló két oboa hangszíne és egymásra tercelő dallamai különleges atmoszférát teremtenek.
A koncertet Händel két áriája zárja. A da capo, vagyis visszatéréses forma lehetőséget nyújt az énekesnek, hogy díszítésein keresztül a megismételt szakaszban megmutassa virtuozitását, kreativitását, és hatásos finálévá emelje bármelyik áriát. Elsőként a Poppaea-történetből jól ismert Otho szerelmes éneke szólal meg a Velencében bemutatott Agrippinából, majd újra londoni opera, a Rodelinda drámaibb hangvételű áriája zárja az estet.
Magyar katonáknak kell megszólaltatniuk Kálmán Imre zseniális operettjét, a Csárdáskirálynőt. Nincs jelmezük, díszletük, alig van hangszerük, nincs közöttük képzett színész, és a női szerepeket is nekik kell játszani. Viszont a hazajutás a tét, tehát nem kérdés: az előadásnak sikerülnie kell!
Budapest, 2025. április 12. – A magyar rap színtér egyik meghatározó alakja, Pogány Induló nagyszabású koncerttel tér vissza, ezúttal a Papp László Budapest Sportarénába. Az új generáció Hőse rajongóival közösen a műfaj egyik legütősebb bulijára készül az összes közönségkedvenc slágerrel és a várva várt harmadik album dalaival, amelyek mély és aktuális mondanivalójukkal és friss zenei alapjaikkal tálalják Pogány Induló egyedülálló egyéniségét.
A Recirquel új produkciója, a Paradisum az elpusztult világ elcsendesedését követő újjászületés mítoszát kutatja, ahol a kommunikáció eszköze a test, az egyetlen közös nyelv a mozdulat.
Beethoven: VI. (F-dúr, „Pastorale”) szimfónia, op. 68
Schubert: VIII. (h-moll, „Befejezetlen”) szimfónia, D. 759
Vezényel: Zubin Mehta; Közreműködik:…
A különleges fénypark Sisi-nek állít emléket, és olyan élményt ígér, amely ötvözi a történelmet, a művészetet és a modern technológiát.
„Egy mindenkiért – mindenki egyért!” - ki ne ismerné Athos, Porthos, Aramis és az ifjú D’Artagnan történetét? A muskétások kalandjai…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!