Program


Új Liszt Ferenc Kamarakórus - Otthon a Zeneakadémián

Új Liszt Ferenc Kamarakórus - Otthon a Zeneakadémián

„… hogy idő nem lesz többé” – Heinrich Schütz és Dukay Barnabás motettái

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Wednesday, October 18 2023 7:00PM

Dukay Barnabás: Magány és csend, 7 szólamú nőikarra (San Juan de la Cruz)
Schütz: Verleih uns Frieden genädiglich, SWV 372
Schütz: Er ist erschienen die heilsame Gnade Gottes, SWV 371
Dukay Barnabás: Ave Maria, 3 szólamú nőikarra
Dukay Barnabás: egymásban megosztva karácsonyt élni, korálmotetta vegyeskarra (Domokos Johanna)
Dukay Barnabás: a Háromsághoz, 3 szólamú nőikarra (Szent Ambrus: O lux beata Trinitas)
Schütz: Die mit Tränen säen werden mit Freuden ernten, SWV 378
Dukay Barnabás: Kéz, amint végighalad, 6 szólamú vegyeskarra (Domokos Johanna költeménye)
Dukay Barnabás: hogy idő nem lesz többé, 8 alt és 8 tenor szólamra (Jelenések 10/6)
Schütz: Selig sind die Toten, SWV 391
Schütz: Die Himmel erzählen die Ehre Gottes, SWV 386
Dukay Barnabás: … a fényben nyíló, csend …, 6 szólamú motetta (Domokos Johanna)

Új Liszt Ferenc Kamarakórus (karigazgató: Nemes László Norbert)

Az Új Liszt Ferenc Kamarakórus programjának középpontjában Dukay Barnabás vokális művészete áll. A művész a magyar kortárs zeneszerzés egyik legkülönösebb alakja, erőteljes egyéniségű alkotó, mind hangszeres, mind vokális zenéjének spirituális kisugárzása van. A modern zenei nyelv kialakításának folyamatában számára nem a technikai újítások, sokkal inkább a zene szellemi dimenziójának meghatározása a lényeges. Bár pályája az Új Zenei Stúdió tagjaként indult el, az avantgárd újítások lehetősége mellett Dukay számára az évszázados zenei hagyomány mindig is nagy fontossággal bírt, különösen a XVIII. század vége előtti hagyomány. S miközben hatással van zenéjére a régi mesterek gondolkodása és zenéjük spiritualitása, soha nem utánozza mereven azok technikáját. Világ- és művészetszemléletük lelki közelsége a kapcsolódás alapja. Dukay Barnabás motettái nem ábrázolnak abban az értelemben, ahogyan szöveg és zene kapcsolatára általában gondolni szoktunk, zenéje a hallgató számára elvont és első hallásra talán hűvösnek tűnhet. Leginkább a „kultikus hatású időtlenség” jellemző műveire, amit elemzői mindig kiemelnek. De hasonló mértékben jellemzi a kompozíciókat a kifinomultság, az érzékenység és a végtelen nyugalom. A szerzővel való egyetértésben a Dukay-motetták elhangzása mellett Heinrich Schütz motettái szólalnak meg, akihez szintén bensőséges, szubtilis barátság kapcsolja.

RENDEZŐ:

Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.

A hatalmas sikerű dán film alapján készült színdarab nagy beleérzéssel és humorral szembesít bennünket azzal, milyen eufóriával és milyen fájdalmakkal jár, ha az ember megpróbálja elengedni a kontrollt.

Follow us!


Suggestions


Dohnányi bérlet 2024-25/3. – Mozart örök!

Zeneakadémia, Nagyterem

A hangversenyen Mozart örökzöld dallamai különböző korszakok zenei stílusaiban kelnek életre, Dubrovay, Chopin és Reger darabjain keresztül, eredeti Mozart művekkel…

Zenekarácsony

Debrecen, Szeged, Szomathely, Békéscsaba

Hogy mi is ez a Zenekarácsony? Az idei karácsony 6 egymást követő munkaszüneti napot foglal magába. A december 24. és…

Ajándékozzon jegy.hu
ajándékutalványt!

Az ajándékutalvány, a jegy.hu rendszerében használható fel az elérhető programokra (színház, koncert, fesztivál, sport) történő jegyvásárláskor.

Culture at Home
online.jegy.hu

Enjoy our online streaming services from the comfort of your couch!

Subscribe to newsletter

Get informed about the best programs!

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.