BORIS BEREZOVSKY PIANO RECITAL MVM Concerts – The Piano
BORIS BEREZOVSKY PIANO RECITAL
MVM Concerts – The Piano
more
BORIS BEREZOVSKY PIANO RECITAL
MVM Concerts – The Piano
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, November 09 2018 7:30PM
Balakirev: Two Mazurkas
Balakirev: Scherzo No. 2 in B-flat minor
Balakirev: Nocturne No. 1 in B-flat minor
Balakirev: Scherzo No. 3 in F-sharp major
Balakirev: Islamey
Lyadov: Barcarolle, Op. 44
Lyadov: Mazurka
Lyadov: Four Preludes, Op. 13
Rachmaninov: Thirteen Preludes, Op. 32 (excerpts)
intermission
Scriabin: Eight Etudes, Op. 42 (excerpts)
Scriabin: Three Etudes, Op. 65
Scriabin: Sonata No. 5, Op. 53
Stravinsky: Three Movements from the Ballet Petrushka
Borisz Berezovszkij (piano)
Boris Berezovsky’s recital could reasonably be subtitled ‘Extracts from the History of Russian Music’. The chronicle begins with Mily Balakirev, founder and intellectual leader of ‘The Five’. Several of his smaller pieces are followed by his most popular work to this day, the ‘oriental fantasia’ Islamey. We are then introduced to Anatoly Lyadov, known as a composer of works inspired by fairy tales; this recital features his shorter salon pieces. The first part of the programme rounds off with Rachmaninov’s preludes series. After the break, we enjoy six etudes and the single-movement Sonata No. 5 by Scriabin, who was born just one year before Rachmaninov yet had a far shorter life – although his career was arguably more dramatic. The Scriabin sonata marks a watershed in his oeuvre: his music had still not split away from traditional tonality – it is keyed in F-sharp major – but there are hints of something new within. The concert closes with Petrushka written by a youthful Stravinsky, who remained far from the concepts of Scriabin. Debuting to huge acclaim in Paris in 1911, the piece is a sort of cross-section of a ballet: after passing through an introductory scene, we immediately find ourselves in the Russian dance.
Ahogy egy kritikusa írta: „Akinek nehéz a szíve, vagy csak melegségre vágyik, nézze meg ezt a darabot. Aki a nagy generáció tagja és képtelen megérteni az unokáját, vagy az ipszilon generációé, és kiborítják a nagyszülei, nézze meg ezt a darabot. Aki egyszerűen szereti a színházat, nézze meg ezt a darabot.”
Glattauer vígjátéka nagy emberismerettel és virtuozitással sodorja nézőjét a hősökkel együtt a jövő meglepetései felé...
Janikovszky Éva eddig színpadon soha be nem mutatott könyvei alapján, először színpadon: a születéstől a kiskamaszkorig az élet minden nyűge.
Advent második vasárnapján Magyarország egyik vezető szimfonikus zenekara, az Óbudai Danubia Zenekar ütősei adnak felejthetetlen koncertet a népszerű énekessel, Csemer…
Az iróniájáról és vígjátékairól híres angol szerző 1893-ban – eredetileg francia nyelven – bemutatott tragédiája az újszövetségi időkbe vezeti a…
A mindennapjainkhoz hasonlóan sok humorral és persze sok aggodalommal megírt, lebilincselően izgalmas, rejtvényhez hasonló kortárs Lear-parafrázist Máté Gábor rendezi.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.